Pokud vaše auto nespotřebovává nadměrné množství oleje, ještě to můžete zabránit.
Závada začíná korozí v chladiči EGR.
Hliník, z něhož je vyrobeno žebrování chladiče, se oxiduje a drobí, a úlomky – přes systém recirkulace spalin – se dostávají do válců, kde začínají působit zkázu.
Tyto drobinky hliníku působí jako brusný papír – poškozují stěny válců i písty a kroužky.
Poté, co se dostanou do oleje, jsou společně s ním přiváděny ke všem mazaným částem motoru, způsobují jejich postupné zadření. Přesně jako bychom přidali písek do motorového oleje.
Prvním příznakem závady je nadměrná spotřeba oleje, dalším bude ztráta tlaku oleje, poté zadření turbodmychadel a nakonec úplné zadření motoru. Současně dochází k ucpávání DPF a katalyzátoru.
Podle návodu Volkswagena, ať už motor vykazuje první příznaky nebo už je úplně zadřený, je třeba ho vyměnit a při té příležitosti vyměnit i DPF a katalyzátor, sondy, senzory a soubor turbodmychadel.
Takový vadný EGR byl montován ve všech vozech Volkswagen T5 Transporter Caravelle Multivan a California s motory 2,0 TDI o výkonu 180 KM
Vadný chladič EGR byl namontován ve 140 tisících vozidel Vw T5 2,0 TDI s motory CFC a CFCA vyrobených od roku 2008 do roku 2015 (podle údajů německého týdeníku Auto Bild)
Bohužel vozidel, ve kterých byl původně namontován, je málo, protože na podzim 2015 přestal Volkswagen montovat motory CFC a nahradil je novými jednotkami CXE s úplně odlišnou konstrukcí.
Pokud váš motor již vykazuje příznaky poškození (spotřebuje více než 0,3 litru oleje na tisíc km), pak už nestačí výměna EGR. Bude nutné provést generální opravu motoru nebo dokonce jeho výměnu.
Pokud si chcete být jisti, přečtěte si číslo dílu z nálepky na vrchu chladiče.
Pokud váš chladič má některé z výše uvedených čísel a zatím nemáte příznaky svědčící o zadření motoru, vyměňte jej co nejdříve. Ještě můžete zabránit vzniku poškození motoru.
Taková součástka je k dispozici ve servisech autorizovaných Volkswagena (na objednávku). Stojí 4859 PLN.
U nás jsou tyto originální opravené chladiče EGR vždy k dispozici ihned.
Výměnu této součásti provedeme na počkání (trvá to cca 4 hodiny) v dohodnutém termínu.
Dávejte pozor na padělky. Nejsou to EGRy bez vady.
Některé automobilové obchody nabízejí mnohem levnější náhrady tohoto dílu. Bohužel se jedná o náhrady staženého vadného EGR a ne toho opraveného. Mají stejné vady.
Tyto vady se samozřejmě, jako u každého starého chladiče, projeví až po nějakém čase (pravděpodobně až po záruce), ale způsobí stejné škody jako původní vadný EGR.
Pokud váš motor ještě nemá příznaky svědčící o zadření, co nejdříve se domluvte na výměně vadného chladiče EGR, abyste tomu zabránili.
Pokud váš motor již vykazuje příznaky poškození (spotřebuje více než 0,3 litru oleje na tisíc km), pak už výměna EGR nestačí. Bude nutné provést generální opravu motoru nebo dokonce jeho výměnu.
Máte nějaké otázky ?
Pomůžeme vám s rozhodnutím.
Pracovní doba 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów, Polsko