Pokud váš vůz nespaluje nadměrné množství oleje, stále ho lze zachránit.
Tyto drobné částečky hliníku působí jako brusný papír, poškozují válce, písty a kroužky. Pak se dostanou do oleje, kde působí na všechny namazané součásti motoru, čímž snižují jeho kompresi. Výsledek je stejný, jako bychom do motorového oleje přidávali písek.
Prvním příznakem poruchy je nadměrné spotřeba oleje. Dalším příznakem zadření motoru je pokles tlaku oleje, následovaná zadřením turbodmychadel a nakonec úplným zadřením motoru. Současně dochází k ucpání filtru pevných částic a katalyzátoru.
Podle pokynů koncernu Volkswagen je nutné motor vyměnit bez ohledu na to, zda se projevují první příznaky nebo je již zcela zadřený. To zahrnuje výměnu DPF a katalyzátoru, sond, snímačů a jednotky turbodmychadla.
Takto vadný EGR byl namontován do všech vozů Volkswagen T5, Transporter, Caravelle, Multivan a California s motory 2.0 TDI o výkonu 180 kW.
Vadný chladič EGR je namontován ve 140 000 vozech VW T5 2.0 TDI s motory CFC a CFCA vyrobených v letech 2008 až 2015 (podle údajů z německého Auto Bildu). Teprve v březnu 2015 představil Volkswagen upravený chladič EGR. Bohužel vozů, do kterých byl z výroby namontován, je málo, protože na podzim 2015 byla výroba motorů CFC ukončena a byly nahrazeny novými jednotkami CXE se zcela odlišnou konstrukcí.
Pokud váš motor vykazuje známky poškození (spaluje více než 0,3 litru oleje na tisíc kilometrů), pak pouhá výměna EGR nestačí. Bude nutná kompletní oprava motoru nebo dokonce jeho výměna.
Takový díl je k dispozici na vyžádání v autorizovaných servisech Volkswagen. Jeho cena je 28 000 Kč. V našem servisu jsou tyto nové originální chladiče EGR vždy skladem.
Výměnu tohoto dílu provedeme na počkání (cca 4 hodiny) po předchozí domluvě.
Pozor na padělky! Často se jedná o vadné chladiče EGR.
Některé obchody nabízejí mnohem levnější náhrady tohoto dílu. Bohužel se jedná o vadný EGR, který byl stažen z prodeje, a nikoliv o opravený díl. A závady tak zůstávají stejné.
Samozřejmě, stejně jako u každého starého chladiče, se tyto vady projeví až po nějaké době (pravděpodobně po uplynutí záruky), ale napáchají stejně škody jako původní vadný EGR.
Pokud váš motor prozatím nejeví známky zadření, objednejte se na výměnu vadného chladiče EGR co nejdříve, abyste takovému problému předešli.
Pokud váš motor již vykazuje známky poškození (spálí více než 0,3 litru oleje na tisíc km), samotná výměna chladiče EGR nebude stačit. Bude nutná kompletní oprava nebo dokonce výměna motoru.
Máte nějaké dotazy?
Pomůžeme vám s rozhodnutím.
Pracovní doba 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów, Polsko